Sider

torsdag den 18. august 2011

Norge på besøg

Da vi kom hjem fra Thassos, var min norske søster og hendes familie kommet. Nu har jeg haft mulighed for at vise alle i min familie (vi er heller ikke så mange), hvor vi bor og lidt af Stockholm. Denne gang var heller ingen nogen undtagelse, og endnu engang tog vi ud til Östre Lagnö. 
Östra Lagno var endnu engang et flot syn, selvom det var ret blæsende, men det giver et rigtig godt indtryk af at være i skærgården , uden at skulle sejle.

Vi kunne lige være omkring spisebordet, os 4  voksne og 5 børn, nok mest fordi der var et par tøser med små røve, der kunne være på klaverbænken.  En klaverbænk som jeg som barn også har siddet på, sammen med den norske søster, og så vidt jeg husker som sad vi på, også da vi var teenagere. Noget med at rejse og sætte sig synkront. Tror egentlig ikke det er en rigtig klaverbænk, men den har altid stået ved vores klaver, deraf navnet. Tænker tit på at male den, for den afsyret  fra den gang i 80'erne, hvor min mor gik amok med kaukisk soda. Men den er efterhånden flot patineret, af fedtede fingrer.
Tror alle hyggede sig under besøget, det er jo praktisk at ens søstre sørger for at få børn, der er ret jævnaldrene med mine børn. Det blev til en del snak, både blandt børn og voksne.


Vi venter på færgen til Ljusterö

Finlandsfærgen kommer sejlende, altid et imponerende syn midt i skærgården

Fra færgen, det tager max 10 min at sejle derover

Dem med de små røve

Fjollede tøser

Venner

Tager sig mod til at springe i vandet

Herman skulle bruge lang tid på at beslutte sig, men kom naturligvis under til sidst.



Peter skulle under ingen omstændigheder i. Vandet var jo næste 10 grader koldere end i Grækenland

Halløj, et billed af mig.

Viola og jeg lavede en Prinsesstårta, og resten af familien pyntede den. Norsk svoger gav sågar gode råd og vejledning til hvordan roserne skulle laves.

Den færdige tårta

Den norske familie er på vej hjem, så der skulle hygges til det allersidste!





Ingen kommentarer: