Sider

tirsdag den 15. februar 2011

Ski og arbejde


Alt er faldet på plads mht. de 3 måneders dagpenge, jeg har har fået tilbudt at få. Det er jeg glad for, for det giver mig lidt ro til at søge heroppe.
Men sikke et arbejde der har været med det, og det var en stor lettelse da min kontaktperson, som forøvrigt har været meget kompetent, ringede og sagde at nu var det hele i orden.
Det vil også sige , at jeg nu er registreret hos Arbetsformedlingen, som har lavet en handlingsplan for mig, som gik ud på at søgte jeg bare bredt nok, også geografisk (her regner de med HELE Sverige) og intensivt , så skulle jeg nok få et job indfor kort tid. Måtte lige grine lidt i skægget, og tænke at den handlingsplan kunne jeg nok selv ha' lavet.
Familiens første langrendsski er blevet indkøbt, til Mogens og Peter. Så nu er der lagt op til noget konkurrence med NF og NS (norsk fætter og norsk svoger). Men jeg statser da også på, at Viola og jeg skal have os et par ski  - hver altså.
Her i Sverige har skolerne noget de kalder Friluftsdage, og man kan vælge sig ind på forskellige hold. Peters friluftsdag, er en gang i marts, og han har valgt at tage med skiholdet. De skal afsted og stå alpint en hel dag. Sgu da sejt- for en dansker, hvor alpint skiløb altid indebærer en lang rejse med bus/fly.

Ej ved det godt, men kan ikke lade være - flere snefotos, kald mig bare "sne-fil" - I dag er der minus 15 grader, lidt sol og det drysser med sne. Helt fantastisk flot, og det lader sig ikke indfange ordentlig på foto. Har dog forsøgt med et par nærbilleder :



2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Meget meget smukt og stemningsfyldt:-)
Dejligt at det hele flasker sig for jer...det lyder som om I er faldet godt og hurtigt til.

Kh. Lotte

hillyand sagde ...

Godt det er på plads mht job,er der noget syntes du ???
flotte fotos, her er der kun lidt drys.