Sider

søndag den 27. februar 2011

Mad mm

Som vist i et tidligere indlæg, blev der købt "falukorv", som  Peter ville tilberede. Jeg håber at det var første og sidste gang jeg spiser falukorv, vil tro at røget medister indeholder dobbelt så meget kød - vi må være ud i noget knust mule tilsat stivelse/fedt.
Det er nu ikke fordi maden eller råvare-niveauet er dårligt her i SE, tværtimod. I vores lokale ICA supermarked har de stort set alt hvad man over overhovedet kan ønske sig, om det så er eksotiske frugter eller fiskeboller, så er det på hylderne. Uanset hvilket tidspunkt vi handler ind på, det kan gøres alle dage indtil kl. 21, så er hylderne fyldte.

Her hos os lever fuglene godt, og vi forsøger at finde passende fodder, som tiltrækker de mere usædvanlige fugle. Men måske er det fuldstændig lige meget, for Peter råbte på mig den anden dag : " Mor, skynd dig og komme og se denne her flotte fugl!"  - det var en gråspurv!!! (har i sandheden opfostret et by barn)

I denne weekend har vi prøvet noget nyt, vi har nemlig ikke været på tur. Vi var godt nok indenom XXL i går http://www.xxl.se/ , for at købe ski til Viola. Her kom jeg faktisk på op til flere nye sportsgrene, som jeg kunne begynde på, og ikke mindst købe udstyr til. Nu forstår jeg bedre, at Mogens GLADELIGT kører forbi efter arbejde.

Mogens var af sted på langrend med Peter og Viola, og det gik over al forventninger. Peter, den skibums, klarede 7 ½ km og Viola 2 ½ km. Jeg må se at få investeret i et par også, så jeg ikke bliver helt hægtet af. Nå ja så lidt tur var vi/de på!

Jeg var til infomøde på Arbetsformedlingen i fredags, og ham der skulle informere var faktisk rigtig god (ikke altid en selvfølge).

Derefter var jeg til frisøren, som nok gav mig mit livs dårligste klipning. Ikke siden jeg sad model som fattig studerende, og hende eleven der klippede mig (Stuhrs frisørkursus) gik helt i panik, og jeg endte med at højre side, var en del længere end venstre side, har jeg været klippet så dårligt. Jeg fornemmede nok også en vis panik her, for hun brugte en del hårlak for at lægge mit hår ned.
Jeg bad om kort i nakken og langt på toppen, på en eller anden måde formåede hun at gøre det omvendt - og nej jeg tror ikke vi er ude i sprog vanskeligheder her! Nå men det vokser vel ud igen, og heldigvis er det stadig koldt nok til hue.

Den kommende uge har Peter Sportlov (vinterferie), og han og jeg har aftalt en tur til Sthlm og en tur i biffen - det bliver nok " The true Grit". Mogens har fri sammen med os, torsdag og fredag, så dér skal vi helt sikkert på tur igen!

Nu må jeg smutte -skal se VM i ski. Hvem skulle ha' troet det, mig som aldrig nogensinde har hidset mig op over sport, måske lige bortset fra EM i 1992, synes at VM i ski er sindsygt spændende.


Violas først tur på ski

Var på bokrea, og fandt lidt af hvert. Leif WG Persson er blevet udråbt til Årets krimi, den er Mogens gået i gang med.

2 kommentarer:

Peter Borring sagde ...

Gråspurvene er altså ret flotte!:-)

hillyand sagde ...

ja det er de og så er der mange forskellige slags.
Fine film med dygtige skiløber, det ser godt ud.