Sider

onsdag den 18. januar 2012

Stadig ingen rotter

Vi har stadig ingen rotter på loftet, men til gengæld en del mus -så udover musefælder over det hele, har jeg nu bestilt "gå-væk-mus" dimser, der sender ultralydsbølger ud. Det får musene til at flygte langt væk, og iflg.. annoncen også edderkopper. - lige min form for gadget.

Jeg tog lidt fri fra de hjemlige sysler, og tog til stan- her havde jeg en aftale med en frisør. Herligt at bare læne sig tilbage og lade sig nusse om. Resultatet er ok, men jeg savner stadig min danske frisør .

Stockholm by er begyndte at satse mere på belysning af byen, historiske bygninger, specielle steder osv. Og der har været meget kritik af julepynten af Sergels Torget, hvilket jeg ikke kan fortænke dem i.



 Byen var dækket i et fint lag sne, som her i Humlegården. Forresten den park Pippi flyttede til, da hun og Tommy og Annika skulle ordne nogle bøller i byen.


Efterhånden blev sne til regn, og byen rimelige sjasket at gå rundt i. Herligt var det at kunne vende snuden mod Österskär, og at det stadig så sådan her ud



Dagens vejr : Gråt og sne indimellem
Dagens navn: Hilda/Hildur
Jeg lytter til: First Aid Kit - svenske wonder girls-  kan anbefales
Jeg har læst: Gustavs Grabbe af Leif WG Persson-  Gav et godt indblik i hans liv, og hans til tider kringlede tankemåder.
Jeg læser : Cirklen av Mats Strandberg og Sara B. Elfgren. Ungdomsbog anbefalet af Peter, er allerede oversat til dansk og norsk. Spændende og fængslende

Ingen kommentarer: