Sider

onsdag den 22. februar 2012

Slask

Igår kunne vi vælge, om vi ville fejre pandekagens dag - eller semlor-dagen. Her  i huset blev det til pandekager,da vi weekenden forinden havde spist semlor. Udenfor tøer det, og alt er slask , som de siger på svensk. Egentlig et ret så rammende ord. S L A S K !!!!
Kedeligt  - og glat som ind i h....... Især fordi det fryser lidt om natten, så gangen til postkassen (morgenavisen ) er spejlglat, jeg tror så glat at vi kunne stå på skøjter derned.
gfdg
Giv mig minus 20 grader tilbage, eller en tur til Thailand, your choice!
 Der er et par familiemedlemmer der tager afsted til Thailand  i 5 uger, god tur til dem - vi andre bliver tilbage og passer på " SLASKEN" !

Vinterferien nærmer sig, og jeg ved ikke helt om jeg glæder mig. Mest fordi jeg skal ud på alpin-ski for første gang i mit liv, med min styrte-rate, kunne jeg godt frygte, at jeg kom hjem med et eller andet brækket. Heldigvis har jeg allieret mig med en skilærer og mine moderigtige hindbærfarvet skibukser (og hjelm), så mon ikke det går.

Peter er gået i benhård træning til atletik. Han skal til Barcelona, på træningslejr, i påsken,  og op til afgang forventes det af dem, at de træner 4!! gange om ugen. De 2-3 gange står klubben for, også må de selv sørge for de sidste par gange. En ting er helt sikker, han fandme i god form. Gad vide om han også kan "komme i form" til at rydde op på sit værelse /huske taske/telefon mm ??


Dagens fødselar : Dante 10 år - TILLYKKE
Dagens navn : Pia
Dagens vejr : Slask
Jeg læser :
Mer än blyg - av Liv Svirsky & Ulrika Thulin (faglitteratur)
The Picture Book af Jo Baker. Man følger en familie fra 1. verdenskrig og frem. Lidt til den kedelige side
Jeg genlæser : Släpp taget och håll i Handbok för tonårsforäldrer. Måske finder jeg de vise sten :-)
Jeg har set :
Sex & The City 2. For pokker den var dårlig
Tree of Life - Rigtig god -jeg synes dog at den symbolske billedstrøm i starten var for lang, jeg  ventede hele tiden på at Sir David Attenborough skulle sige noget. Men måske vænnede jeg mig til rytmen i filmen, for derefter synes jeg den var facinerende og fængslende.

Lidt dårlige fotos fra vores tur på Solbrännan :
Endelig ser jeg nogenlunde ordentlig ud, også ligner barnet en der har drukket af natpotten

Peter med sin mega steak og hjemmelavet bearnaise sauce. Jeg tror han hørte englene synge

Far & Søn skjorter - og nej det var ikke aftalt


Æbledessert - med bl.a æblesorbet





Ingen kommentarer: