Sider

mandag den 16. april 2012

Skolsyster

Jeg gik og øvede mig på ordet Skolsköterska hele weekenden, for Viola skulle til sundhedplejske her til morgen, og jeg skulle finde ud af hvor hun havde praksis. Fandt så ud af, at man bare kunne sige Skolsyster da vi kom derhen.

Og så var hverdagen oven på en lang og god ferie skudt i gang.

Som I nok har læst, så havde Peter en rigtig god tur til Barcelona - Vi andre var en tur i Danmark og vi fik besøgt familien og en del venner.

Inden vi andre kunne tage til DK, skulle Peter sættes på en flyver kl. meget tidligt om morgenen, derfor besluttede vi os for, at bruge en frinat på et Scandic i nærheden af Arlanda Lufthavn. Og vi ved vist godt, at de fleste Scandic hoteller ikke er de mest interessante. Ej heller dette - men alligevel var det super hyggeligt. For vi fik en suite, med flere tv og noget nær 10.000 tv-kanaler, heriblandt dansk TV2. Det blev til hygge på værelse, hoppe i nattøjet og se Løvernes Konge sammen.
Vi kunne også konstatere at TV2 ikke var en kanal vi savnede, og da slet ikke Live fra Bremen, som var tåkrummende pinagtigt.
Peter kom i lufthavnen tidligt, vi andre skulle først flyve senere, så vi havde tid til at spise morgenmad - og nyde udsigten til ....motorvejen!

Jeg gik straks hen og trak gardinet til side, for at få endnu mere lys ind - det  var bare en mur der gemte sig bag! :-)


Sund og alsidig kost på værelset

Her i påsken kom der en undersøgelse frem, om hvilke lande der var mest uhøflige - og her var danskerne blevet "nomineret" til at være mindre uhøflige end f.eks svenskerne.

Jeg tænkte det helt modsatte, da jeg bevægede mig rundt i København og omegn. Faktisk synes jeg at vi danskere, i det offentlige rum, virker langt mere sure og uhøflige end svenskerne gør.


Men hvor var det godt lige at få en dosis København, også selvom at der var gråt og koldt, og hele byen var under ombygning. Hele tiden havde jeg denne skønne sang kørende i baghovedet !




Christiansborg - og linie 2A


Krinsen pakket helt ind-  hvad gør studenterne i år ? 

Rådhuspladsen under ombygning

En af mine favorit boghandlere - den anden ligger på Godthåbsvej



På vej til veninderne i Køge


Køge kirke - hvor jeg såmænd er konfirmeret 

Min søster Line

  Min nevø Dante var syg - så held i uheld, havde jeg en hel dag med Line

På vej hjem - Viola er efterhånden ret så rejsevant

Hjemme igen - et par dage bare med tøsehygge- og Viola indtog selvfølgelig Mogens seng! 

Ingen kommentarer: