Sider

torsdag den 24. marts 2011

Kriminalitet

Jeg holder meget af at læse lokalsprøjterne, hvor der bliver skrevet om stort og småt ...måske mest om småt.  Fra politirapporten kan jeg citere:
"Venstre støvle stjålet på Margrethelundsskolen - tyv er aldrig fundet"  Et godt gæt vil være, at den f.eks ligger bag en radiator/skab.
"Renseri fik bøde for at krympe kundes gardiner"  Det er bare benhård kriminalitet, som vi kæmper imod.
Indimellem er der nogen der forsøge at køre en brandert hjem  - Han blev vinket ind til siden af polisen, og endte i grøften. Men denne billist var ret så opfindsom, og var kravlet om på bagsædet da politiet kom hen til bilen, og insisterede på at han havde været passager hele tiden, og at føren var  gået sin vej!

Ellers er foråret mere og mere på vej, jeg har spottet den første vintergæk i haven og Viola cykler frem og tilbage på vejen hele tiden. Bare jeg indimellem stikker hende en klemme, så er hun glad. I alle tilfælde udenfor. For hun kan satme også være sur til tider. Da jeg hentede hende i dagis, den anden dag, insisterede hun på at få noget Top Model til en formue, jeg sagde nej og at hun måtte spare op til det, hvorefter hun rasende svarede" JAMEN JEG BRUGER JO ALLE MINE PENGE PÅ SLIK, OG KAN IKKE SPARE SAMMEN".  Sgu da osse' irriterende!

Peters skole havde besøg af forfatteren Monica Zak, som skriver bøger der kan anbefales for både piger og drenge på 6. klassetrin, eller deromkring. Det havde været en spændende oplevelse, og hver af de 3  6. klasse havde forberedt spørgsmål, og hun havde formået at holde deres interesse under hele forløbet.

Mit møde hos AF gik fint, jeg fik at vide at jeg snakkede godt svensk, muligvis blot smiger, men hey jeg er ikke for fin til at lade mig smiger. Derudover fik jeg lidt flere jobs at søge, og generelt vejledning på hvad jeg kunne søge.

Nu er det vist tid til, at jeg stikker en klemme ud til Viola....


Her er Viola for et par dage siden. I ført ryksæk, paraply og en klemme - Det kan vist kaldes at være beredt. Det var inden hun hentede regnbukserne og cykelhjelmen. Det hele sluttede med at isbilen kom, og Mogens også, og hun fik overtalt (charmet) Mogens til at købe en kasse is.




2 kommentarer:

AnneMargrethe sagde ...

" JAMEN JEG BRUGER JO ALLE MINE PENGE PÅ SLIK, OG KAN IKKE SPARE SAMMEN".
Fantastisk.....

Camilla sagde ...

Anne, også er slik endda billigt herover! :-)