Sider

fredag den 15. juli 2011

Nemesis

Viola har hver morgen, de sidste par dage, kunne konstatere at det regnede i DK. Det kunne hun se i Ramasjang Live - og det lod hun ikke gå stille hen. Hun godtede sig vel nærmest, på ret ufin vis.  Her har det nemlig været strålende vejr, og vi har kunnet spise ude og tage på stranden.  Men det kan vi ikke idag, hvor vi vågnede op til en grå og regnfuld himmel. Men så vil jeg sige som en anden landmand haveejer, at det er godt for græsset som var begyndt at se noget afsvedent ud.

Lige nu venter vi på at få ham her hjem:


Og det glæder vi os rigtig meget til!

Dagens vejr er : regn og 17 grader  med udsigt til sol op ad dagen.
Dagens navn: Raghild/Ragnvald
Jeg har læst: Katrina af Sally Salminen, om en kvindes liv på Åland , nok fra det forrige århundredskifte. En bog som jeg fik anbefalet af Mogens' mor, og den er virkelig god hvis man, som jeg, kan lide at læse om hvordan mennesker levede tidligere. Da jeg googlede Sally Salminen, fandt jeg ud af at hun var dansk gift med maleren Johannes Dührkopf og boede i Danmark til sin død i 1976.
Jeg læser: The Rotters Club af Jonathan Coe. Flere personers historie som efterhånden flettes sammen. Synes ikke det er gjort særlig elegant, men nu er jeg nået så langt i den , og kan ligeså godt gøre den færdig.
Jeg lytter til: Podcast med De sorte Spejdere - kan sagtens tåle at blive genhørt, de er fortsat skægge.

Ingen kommentarer: