Sider

søndag den 30. oktober 2011

Den lede heks!!

Efter flere måneder, hvor vi ikke har besøgt vores lokale Lions, var vi derhenne i lørdags. HOLD NU OP hvor er der mange fantastiske ting derhenne.  Nu har jeg en svaghed for svensk hemslöjd, og fandt da både en ske og en marmeladekrukke. Peter er trænet i at gå på loppis, og spottede et Sveriges spil, til en flad tyver.  Jeg synes nemlig, det er underligt at på i et land, hvor der er flere af byerne, jeg ikke ved hvor ligger. Det skal jeg, og resten af familien, snart få styr på.
Senere på dagen var vi inviteret hjem til forældrene, til Viola bedste veninde. Vi tog af sted som hhv. Dracula, lille heks og mor-heks (som om det var noget nyt, det med mor-heksen).

Den lede heks, Viola.

Denne dag var også en historisk dag, da det var første gang vi blev inviteret hjem privat til nogle svenskere. Og det var så hyggeligt, og ikke mindst skønt at tale med voksne. Jeg synes det går godt med det svenske, men det er med at holde ørerne stive, for at kunne følge med, især med snak henover kaffen, hvor der også kommer noget slang ind i sproget.




1 kommentar:

hillyand sagde ...

ja det er da en helt farlig heks, bare der ikke også bliver MORMOR heks