Sider

mandag den 3. oktober 2011

På tur!

Lørdagens tur gik rundt i egen have - jeg forsøgte ellers at lokke Viola med ned til vandet, men hun insisterede på at vi gik rundt i have, med kurv og svampebog, og slog alle svampene op vi fandt.Og det var egentlig godt hun insisterede, for det viste sig vi havde ret mange svampe og flere som vi slet ikke fandt i bogen. Derudover havde nabo-katte været en "dygtig" kat , og fanget en rotte til os. Først troede jeg det var en mus, for sammenlignet med en "københavner-rotte"  var den lille bitte. Men da den var stendød, og ret så udtørret, kunne vi rigtig studere den, både hale og tænder, og de små bitte poter (vi synes faktisk den var lidt sød).
Viola iført svampeudstyr












Dagens svampehøst og ehmm hmmm Viola

Jeg havde lånt Peters nye grønne gummistøvler, og blev straks kastet tilbage til dengang jeg boede i Karlby og min yndlingspåklædning var kedeldragt og gummistøvler!

Ingen kommentarer: