Sider

fredag den 9. december 2011

Alt i et hug!

I år er det så praktisk, at julearrangementet på både Peter og Violas skole, er samme dag. Julesang og korv(pølse) på Violas skole fra 15.30 -17 og julehygge på Peters skole fra kl. 18. Om der er arrangeret noget optræden på Peters skole ved jeg ikke, men Violas klasse er i fuld sving med at øve julesange. Og øve kan de faktisk gøre hele dagen, da hun har de samme frøkener, både i skolen og fritidshjemmet, og det kan jeg kun anbefale. Det giver en ro for alle - og er de lige igang med noget spændende, behøver de ikke stoppe fordi de skal videre i fritten.
I Violas klasse er de nået til bogstavet M, og ofte laver de noget kreativt der har med det bogstav at gør f.eks ved K, var det kogledyr. Hun er ved at begynde at knække læsekoden, på svensk naturligvis, og skrev sit første ord selv den anden dag (sova):


Viola skoledag begynder kl.8.30 ligesom Peters - hans dag er dog noget længere, og knap så kreativt anlagt. Hele efteråret er Peters klasse blevet testet i alle fag - hver uge er der et fag der skal læses op til  -i dag har han test i SO (indeholder bl.a samfundsfag, religion, geografi mm) igår var det engelsk.
Oven i det har har 2x atletik og 2x badminton om aftenen, men efter jul stopper han med badminton, og så skulle der være lidt mere tid til venner, lektier og resten af familien. Og måske passe Viola en aften eller 2, mens jeg træner sammen med Mogens. (en plan jeg ikke er helt sikker på Peter ved noget om)

Motivationen til at løbe i øjeblikket er væk, savner mine Sparta løbevenner til at piske mig, så  jeg håber at kunne holde formen ved lige i et træningscenter. 


Ingen kommentarer: