Sider

onsdag den 21. december 2011

Troløs skøge

Som I ved, er jeg ret så tosset med Stockholm, men jeg er muligvis ved at udvikle mig til en troløs skøge, for Uppsala er jeg altså også ret så vild med. Både om sommeren, men også om vinteren. Som i søndags, hvor vi var en tur deroppe.

Først nappede vi dog en tur i Ikea, vi var nød til at få fyldt op med stearinlys og ekstra stole, inden vores 11 julegæster ankommer, fra både Norge og Danmark. Jeg havde egentlig frygtet den der tur omkring Ikea, for det var den dag UDSALGET begyndte, men alle havde åbenbart travlt med at handle julegaver, så der var helt behageligt at være der!!! ???? Og tid til kanelbullar og kaffe for den vilde sum af kr. 5,-!

Men kønt er der jo ikke, det er der til gengæld i Uppsala - en gammel universitetsby, som minder lidt om Århus  eller Lund. Vi gik rundt i gaderne, og først var der slud, men efterhånden blev det sne, og der var faktisk ikke et øje tørt.

Uanset hvor du kigger hen, så kan man se domkirken






Lysene langs elven, er levende.





På vej ind i kirken


Årsagen til turen, var at vi skulle til julekoncert i Domkirken, med domkirkekoret. Da koncerten startede, stod koret nede ved indgangen, også kom de gående op ad gulvet, det lød virkelig flot, på gåsehuds-måden. Alle synes koncerten havde været god, selvom Viola var noget skuffet over at vi ikke skulle synge med.





Som I kan se, så var jeg kommet i byen med de 3 tossede - hvordan faen får andre taget et familiefoto, hvor alle ser nogenlunde almindelige ud?


Ingen kommentarer: