Sider

torsdag den 14. april 2011

Off-pist løb

I pinsen bliver det store Österåkersmilen skudt af sted, og det skal vi naturligvis deltage i. Indtil løbet er der træning, nedräkning, og det har vi alle meldt os til.
Der er nemlig løbehold for os alle, dvs. Mogens må trækkes med mig, for vi er på samme løbehold, medmindre han ikke skifter over til sprinterholdet.

Vi mødte op ved klubhuset, og dér var en masse børn og voksne. Viola var ikke helt sikker på om hun skulle lege abeunge og holde fast i mit ben, eller give slip og have det skægt med de andre børn. Hun besluttede sig heldigvis for det sidste og løb af sted med sine trænere og en 15 andre spillopper.
Peter var på de store børns hold, og er var absolut ingen abeunge dér. Tværtimod, så kunne det lige blive til et enkelt nik til fatter og mutter, da hans gruppe stak ud.
Mogens og mit hold var naturligvis ledet af en løbe-ildsjæl, som var vildt god og flink, og kunne snakke samtidig med at han sprintede rundt i fjeldene/bakkerne. Vi var både ude i noget off-pist og på skovsti. Det sidste resulterede selvfølgelig at jeg styrtede /skred. Hvad ellers, for fanden da. Der lå jeg så!!! Heldigvis var der nogle langsomme på holdet, som stoppede op og spurgte til mig. Og liiiige et øjeblik troede jeg godt nok, at der var sket noget alvorligt.... Men jeg kom hurtigt op, og kunne fortsætte.
Til mit held havde jeg fået så mange skrammer i håndfladen, at jeg ikke kunne lave de der hæslige armbøjninger som træneren senere satte os til.
Peter og Viola havde haft en rigtig god tur, og havde sluttet af med saft og kanelbullar (hvad ellers :-))
Viola er jo et konkurrencemenneske, så heldigvis styrtede hun på løbehjulet dagen efter, på vej ned af en af de stejleste bakker her i området -  Hvilket resulterede i,  at hun nu kan fremvise 2 store sår på hvert knæ, og flere i håndfladen og det er meget værre end min skade,  til hendes store tilfredshed!!!

Dagens navn:  Tiburtius - Det kunne da  været en af de kgl. tvillinger får dette navn
Læser pt:         Austerlitz af W.G Sebald. Lettere "langhåret" at læse på svensk, men jeg prøver
Har læst:         Den döende detektiven af Leif GW Persson. Udemærket svensk krimi

Ingen kommentarer: