Sider

mandag den 27. juni 2011

Endnu et gensyn

Onsdag kl. kvart i kvalme, tog børnene og jeg et smut til Kbh - hvor vi havde flere aftaler, og afslutningsvis en fest at gå til i Århus undskyld Aarhus. Mogens stødte til os torsdag.

Både Viola og Peter fik besøgt gode venner, og fik hygget og leget igennem. Jeg fik set familien, og min gamle hood på Frederiksberg. Stor glæde at se familien, og hilse på mennesker jeg har kendt i mange år.
Knap så stor glæde at konstatere, at tingene, nogen steder, ikke har ændret sig ret meget. Og slet ingen glæde ved at kunne se og høre, hvilken påvirkning mobningen har haft, ikke blot på ofrene, men også på de andre børn, og ikke mindst hvor stor en belastning det har været for ofrenes familier.
Jeg ved godt, at jeg har sagt det før, og kommer nok til at sige det igen! Men endnu engang må jeg opfordre til, at ser eller oplever vi mobning, så skal vi gøre alt for at stoppe det!

Nå nok af surt fra mig - for turen var faktisk rigtig god.
Skt. Hans i min søster og svogers have. Med god mad på grillen, og det regnede slet ikke. Hvilket i sig selv jo er en begivenhed.
Min søster og jeg nåede også at spise her Kungfu Bar -hvor vi spiste lækkerier, og derefter tog vi herhen Nose2tail - hvor vi fik en fantastisk gin & tonic, hvor ginen var her fra Geranium Gin . Den kan helt klar anbefales.

Børnene skulle på ferie hos Mogens mor, så der tog vi ned fredag, og lørdag skulle vi videre til Aarhus. Dvs. vi blev vel næste smidt ud af Viola og Peter.

Også var der ellers dømt børnefri fest i Århus - Fantastisk. Først skulle alle vi gæster ned og se en masse  kunst langs vandet. Meget inspirerende og en rigtig god idé , at inddrage det offentlig rum til kunst.
Derefter festede vi ellers med masser af lækkert mad, gospelsang og diskotek som da mor var dreng.

Nu er vi hjemme i Sverige igen - og kan konstatere at dræbersneglene har indtaget haven. Helt ualmindelig klamt, når de er i de mængder. De skal dø, skal de!!!
En hel ugen uden børn, er ikke at kimse af, tror nu også de sætter pris på en uge uden mor og far!

Lidt fotos blev  det til, men kun med vores lille pocketkamera.

Endelig kunne vi komme afsted!







I lufthavnen blev vi hentet af min mor.

Min mor fulgte med hjem til min søster og svoger, hvor fætter Frank var. Han er i gang med at indtage en sund og velnærende morgenmad.


Viola og jeg havde en tur ind til Kbh, mens Peter besøgte sin gamle klasse.
Dette var det første vi så, da vi stod af bussen!



En tur omkring slottet nåede vi også


Krinsen på Kgs. Nytorv, som dagen efter blev fyldt med dansende studenter.


Disney havde indtaget Strøget, og der skulle vi selvfølgelig også ind.



Derefter i Lego's Flagstore- fantastisk butik.



På vej til Middelfart, stoppede vi i Korsør for at spise frokost.


Fra caféen havde vi en fin udsigt til St. Povls kirke. Jeg spottede noget skinnende, der hang til venstre for døren.


Fandme om de ikke havde hængt dette askebæger op. Det er selvfølgelig godt, at der ikke bliver smidt skodder på jorden, men man kunne måske godt være lidt kritisk omkring designet. På den anden side, så matchede den, postkassen de havde hængt op ved en anden indgang!!


På vej til Århus, tog vi lige et smut til Moesgaard strand. Som havde fået dette lækre ishus.


Her er dejligt!



Denne kæmpe badeand, var et af værkerne ved Kunst ved havet!


Afsked med Aarhus





3 kommentarer:

Peter Borring sagde ...

en lille retelse: kransen og ikke krinsen :-)

Camilla sagde ...

@Peter - din rettelse er ikke helt rigtig :-) Se evt. her :http://www.denstoredanske.dk/Danmarks_geografi_og_historie/Danmarks_historie/K%C3%B8benhavns_historie/Krinsen

Anonym sagde ...

nårh troede lige jeg hevde ret :-)