Sider

onsdag den 8. juni 2011

Studenter

Studenterne springer lige så meget ud her i Sverige, som i Danmark. De har hat på, som ligner lidt den danske, men også lidt en kaptajnskasket. De kører også rundt i lastbiler,  og drikker og har det rigtig skægt.
Savner helt min årlige tur ind på Kgs. Nytorv sammen med Viola, hvor vi fik en pølse med håndtag og en Congobajer, og kiggede på glade studenter, der dansede om Krinsen.

Her er der nedtælling mod sommerferien, der for Peters vedkommende begynder tirsdag i næste uge, og varer i 100 år - eller til slutningen af august måned. Om Viola får lige så meget ferie, er uvist det kommer an på om jeg får arbejde eller ej.
Der er sendt en del ansøgninger af sted, og jeg har været til et par samtaler. Lidt af en udfordring at være til samtale, hvor det skal foregå på et sprog, som jeg ikke behersker til fulde. Det har nu virket til, at de alle har forstået mig. I alle tilfælde har de ikke fået det der blanke blik, som nogen får, når de ikke har forstået en bjælde. 

Samtalerne har taget mig rundt i Stockholm, og har I endnu ikke været i Stockholm, så kan jeg kun anbefale jer at tage af sted. Byen er simpelthen så smuk, med sine tårne og al vandet.  Indimellem er der heldigvis også grimhed, for at kunne få lidt kontrast til alt det smukke. Men overvejende smukt!

i får lidt fotos fra mine turer rundt i byen. Beklager kvaliteten, men det er taget med lommekameraet!

 
På den ene side har du Hagapark, en oase med grønne områder og vand -Og hvor kronprinseparret har deres bolig

På den anden side af vejen, dette inferno af udvidelse af vejen






Johannes Kyrka



Ingen kommentarer: