Sider

tirsdag den 14. juni 2011

Sommerferie

Peter fik sommerferie igår, og vi var til afslutning på skolen. En fint arrangement, som var lidt mere højtidligt end vi er vant til. De unge havde fint tøj på, nogen sågar blomster i håret .... Det er jo Sverige vi kommet til. Og der blev sunget den svenske nationalsang" Du gamla, du fria"  - Første gang jeg har sunget den, her i Sverige.

Det bedste af hele arrangementet var, at Peter fik prisen som årets elev i sin klasse! Der måtte jeg da lige knibe en lille tåre, og endelig kunne den sidste rest af bekymring forlade mine skuldrer. Synes Peter har kæmpet hårdt, og denne pris er velfortjent!
Begrundelsen!
Nu er der dømt sommerferie, i alle tilfælde for Peter. I denne uge skal han vindsurfe 2 dage -og blive en rigtig surfer-dude.

Dagens navn: Håkon/Hakon
Solen står op:03.29
Solen står ned: 22.05
I nordsverige har de midnatssol

Jeg har læst :
Utrensning af Sofi Osakanen - Vandt nordisk råds litteraturpris 2010, og en bog skrevet i et smukt sprog, som giver et indblik liv tæt på os i DK/Sverige, men alligevel så forskelligt fra os.
Love walked in af Marisa de los Santos. Kedelig og dårlig skrevet

A Partisans daughter af Louis de Bernieres. En lidt underfundig historie, men lader læseren tilbage med lidt for mange ubesvarede spørgsmål

Jeg læser:
Berättelsen om Nancy af Elsie Johansson. En bog der beskriver hvordan det er at vokse op i en arbejderfamilie i 30'erne og 40 'erne , her i Sverige, set med en unge piges, Nancy's, øjne.  Den tegner godt.
Niceville af Kathryn Stockett. En bog jeg fik til en jobsamtale. Ville hellere læse den på originalsproget (engelsk), for den er dårlig oversat. Let læst.

Ingen kommentarer: