Sider

torsdag den 15. marts 2012

Fridag

Viola og jeg havde aftalt en fridag i stan, og det var igår den skulle fyres af. Igen tog byen sig ud fra sin smukke side, med klar blå himmel og høj solskin.
Strandvägen




 Første stop var Junibacken  - Junibacken er et slags legeland, med figurer fra kendte svenske børnebøger. Umiddelbart lyder det meget sødt, i praksis var jeg ikke særlig imponeret. Alt for mange børn, på alt for lidt plads, også var det endda lavsæson.
Alfons Åbergs hus


Tid til lunch - 


Sammen med Mama Muh - en af vores yndlingshistorier. Især Kråkan ! 

Viola var dog fuldt ud tilfreds, og de fik charmeret sig ind på mig, med deres Sagotåg. En togrejse gennem Astrid Lindgreens karakterer,med bl.a Emil og Brødrene Løvehjerte.

Ida i flagstangen

Tilfældigvis er jeg lige begyndt at læse Løvehjerte for Viola, jeg har trukket den lidt, for Peter var slet ikke klar til den sørgelige historie da vi læste den for ham som 6 årig, det skulle Viola selvfølgelig ikke udsættes for.
Og jeg bliver aldrig klar, er altid lidt småvåd i øjenkrogene, når jeg læser den historie.
Men det endte faktisk med at blive et rigtig godt besøg for både mor og barn.


Dramaten

Vores næste aftale var på slotspladsen, faktisk ved foden af Lejonbacken, hvor vi skulle se Royal Palace Sprint. Vi fik møvet os ind på en rigtig god plads, hvor vi kunne se starten, og optakten til den afgørende sprint.


Rumpetten af bl.a Marit og Charlotte 

Herrefinalen



 Desværre var der ingen svenskere til fik en første plads- Mens nordmændene igen rendte med begge 1. pladser. Et af de svenske håb, Emil Jönsson fik en fiberspringning i lysken (eller ljumsken som de siger ) og måtte udgå.
Bagefter ville vi se præmieoverrækkelsen, som blev foretaget af selveste Kong Carl Gustav. - Da vi havde set giraffen, var det tid til at vende snuden hjemad oven på en fantastisk dag.
Storskærmen på Storkyrkan

Majken Caspersen Falla fra Norge venter på sit håndtryk

Her får Majken håndtryk af Kongen. Beklager kvaliteten, men er taget med min Iphone , stående på tæerne




Den sidste energi


2 kommentarer:

Steinar sagde ...

Flotte bilder! Du har et talent som sportsjournalist med langrenn som spesialområde. Da kan du følge World Cup-sirkuset verden over
:-).

Camilla sagde ...

Det er virkelig et cirkus ;-)