Sider

mandag den 24. januar 2011

Førskola og skole

Vi har været til samtale på en ny skole til Peter i dag,  en privatskole som hedder http://www.prolympia.se/. Systemet her i Sverige er anderledes,og selvom det er en privatskole, en den gratis. Peters første skole, som er den kommuneskole vi tilhører, var nedslidt og der var tydligvis en del problemer med både eleverne og undervisningsniveauet. Der er en del privatskole i Sverige, og jeg tror at man i den grad frasorterer når der er optagelse, og derfor ender  kommuneskolerne med at have en for stor del, af de børn der har det svært.
Peter siger farvel til sin nuværende klasse, og begynder i St. Louis klassen på torsdag. Se evt  http://www.atboisverige.blogspot.com/, som er Peters egen blog. Vi talte med rektor Christina, som gjorde et rigtig godt indtryk, og viste os rundt på en hyggelig og mindre skole.
Derefter var jeg til indkøring i Violas nye børnehave, søde frøkner, men godt nok til den stille side, men Viola nød at være blandt børn, og jeg må så nyde at sidde på børnestole de næste par dage.
Min norske søster (NS)  og min danske søster (DN) har købt kimonoer via Ebay, og det er jeg også "kommet" til. Har budt på en del,det er meget svært at begrænse sig,  men indtil nu kun vundet 3 stk. Håber ikke mine søstrer er igang med at købe flere, så vi overbyder hinanden.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det sødt og fint, billedet af Viola.

4711

hillyand sagde ...

det lyder rigtig godt med Peters skole. Jeg har også købt kimono men kun et stk af Po, den kom idag og er sååå flot. kort.