Sider

torsdag den 20. januar 2011

Svensker, dagis og Volvo

Vi er forresten blevet svenskere, med svensk personnummer. Nu skal vi bare til at spise falukorv, snus og banan och fiskepudding, sidstnævnte kunne Peter få til frokost idag, men han takkede desværre nej. Jeg havde ellers set frem til en anmeldelse.
Viola og jeg var til møde i hendes nye børnehave, Dahlian,og det var rigtig godt. Naturligvis noget anderledes en den gode gamle Louis P skovbørnehave, primært fordi der er børn helt ned til 1 års alderen, og også fordi at det er  anlagt på langt flere indendørsaktiviteter, som Viola heldigvis også kan lide. Vi starter med indkøring på mandag, hvor vi får tildelt en frøken, som pædagogerne hedder her i Sverige. Oijjj det bliver en fest, når jeg hen ad torsdag måske får en time helt alene. Mon jeg kan finde ud af det?

Sidder og surfer lidt efter brugte biler, og selvom jeg ikke har kørt bil i årevis, bliver jeg alligevel lidt hooked. Og pludselig er en orn'li syg Volvo det eneste der dur- og de koster jo næsten ikke noget!

3 kommentarer:

hillyand sagde ...

så få dog købt den bil og kom igang

Anonym sagde ...

Ja, I skal da ha´ en 4x4 Volvo el. lign. Som du siger så er biler jo super billige sammenlignet med sindssyge DK-priser. Kan varmt anbefale en Jeep (Grand Cherokee), en drøm at køre i, fuldt udsyn over alle de andre, hurtig i optrækket, der er aldrig noget i vegen med den, og så er sikkerheden i top (kollidere du med nogen sker der ikke noget med hverken dig el. bilen!!) :-)
Så på med vanten!
Kh. Lotte

Camilla sagde ...

@Hillyand: Så længe vejene er dækket med is,og jeg intet job har, bliver det ikke aktuelt med bil nr.2
@Lotte: Uhh en Grand Cherokee lyder lige som noget for mig:-)