Sider

lørdag den 14. maj 2011

Surdejs-juntaen

Surdejen har også gjort sit indtog her i Sverige, og der udgives masser af bagebøger om emnet. Der er sågar en surdejs-pension, hvor du kan få passet dit surdej mens du er bortrejst. Sådan noget surdej skal nemlig "fodres" og passes. Lidt ligesom de der Tamagotchier.

Jeg har Meyers Bageri http://www.clausmeyer.dk/da/meyers_bageri.html bagebogen, og har forsøgt med lidt af hvert. Denne gang blev det er kernebrød. Jeg erstattede godt nok hvede med rugkerne, og tilsatte valnøddekerner, men det er det ikke blevet dårligere af.




Dagens navn: Halvard, Halvar
Dagens musik: Robyn
Jeg har læst: Rasperries on the Yangtze af Karen Wallace. Fin lille fortælling om nogle børn og deres liv
Jeg begyndte at læse, men stoppede:
1. Smulklubbens skamlöse Systrar af Mian Lodalen. Chic-litt der forgår i et lesbisk miljø. Blev simpelthen for latrinær, da fortælleren hele tiden havde problemer med maven, pgra druk. Og maveproblemerne bliver nøje beskrevet.

2. Stilla dagar i Mixing Part af Erlend Loe. Elsker Erland Loe, men synes bare ikke svensk klæder hans historier - måske et spørgsmål om tilvænning

3. Den skakande kvinnan af Siri Hustvedt. En semi faglitterær bog om hjernen, og der slår mit svenske ikke til endnu

Dagens vejr : Er sol og 20 grader.
Solen står op kl. 04.16 og ned 21.11


Ingen kommentarer: