Sider

tirsdag den 31. maj 2011

Indblik

Tænker ofte på, hvor underligt det er alt følge med i en valgkampagne, eller nærmere optakten til den, og så slet ikke skulle tage stilling til om man vil have VÆLFÆRD (he he kunne ikke lade være) eller ej. Eller jo, jeg kan godt tage stilling og det gør jeg også, jeg ved lige præcis hvad jeg vil stemme på, men det har ingen betydning for jeg skal ikke stemme.

Men samme underlige fornemmelse får jeg egentlig også når jeg læser de svenske nyheder, her tager jeg måske ikke helt så meget stilling, for jeg ikke kender persongalleriet -eller sagerne nok, til at kunne danne mig et billed af hvad jeg er for eller imod. Det må være en del af processen med at blive integreret, at jeg får et bedre indblik i svensk politik, og danner mig en mening om det.

Hvor må det været svært at komme til et land, hvor sproget, troen og mentaliteten er helt anderledes, og skulle forholde sig til det. Jeg har trods alt en fordel, nemlig at vi ligner hinanden lidt, os svenskere og danskere. Men det er ikke så underligt, at det er svært og tidskrævende for andre at blive velintegreret i Danmark (eller Sverige for den sags skyld).

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Camilla

Fede billeder, hvor ser det skønt ud. Jeg glæder mig til dit hjemmebag, haven, stolen og sommerdrinken.....
Knus Lis