Sider

torsdag den 15. september 2011

Ordentligt

Kan I i Danmark have et godt valg, og sæt krydset et ordentligt sted!

Jeg  vil følge jer heroppe fra, samtidig med at jeg gøre mig klar til at modtage gæster i aften. Når gæsterne er ankommet, skal vi se valget, og håbe på at resultatet bliver godt.

Derudover skal vi forberede os på det halv-marathon, vi skal løbe på lørdag. Mine ben er klar, jeg kan ikke proppe flere kilometer ind i dem, så nu skal depoterne fyldes op og psykens overbevises om, at den sagtens kan klare de 21 km.

Den dag vi skal løbe, skal Viola til fødselsdag hos Emil. Længe har jeg bedt hende finde ud af, hvad Emil ønskede sig. Og hele tiden har hun insisteret på, at der altså ikke var nogen Emil i hendes klasse. Her kan vi tale om sprogforvirring, for Viola genkendte ikke navnet Emil, når det blev udtalt på den flade danske måde, men forstod det udemærket, når det blev udtalt som i " Eeeeemiiiiil" fra Emil fra Lønnerberg. Det viste sig, at hun vidste meget om Emil, f.eks at hans yndlingsdyr var en kat, yndlingsfarve grøn og han er vild med diamanter med regnbuefarver.

Jeg har forøvrigt igen haft den tvivlsomme fornøjelse, at have været hos frisør her i Åkersberga. Hende der klipper mig er rigtig sød, ikke særlig god og helt utrolig klodset. Når hun friser mig, er det med en plastkam godt ned i hårbunden, hun træder mig over tæerne, friser mig i øret hele tiden og dasker mig i hovedet med børsten. Hun undskylder dog hver gang!

Nu skal Peter snart sendes i skole, han har haft "sovmorgon", efter 2 sygedag, trænger han vist også til at komme ud blandt andre mennesker (fjollede kammerater).  Jeg kan anbefale Peters blog, som han er rigtig god til at opdatere.

Dagens vejr: Efterårsdag med flot sol
Dagens navn: Siri/Sigrid
Jeg læser:
Oväntat besök på Star Street af Marian Keyes, en rigtig chic-lit bog
Glade børn med højt selvværd af Dan Svarre
Jeg hører : De sorte Spejdere , I Break Horses

 Efteråret har efterhånden gjort sit indtog, med regn og rusk, og vi er rykket indendørs for at klippe/klistre. Her er det Viola der maler sten og skaller fundet i Grækenland.


Æbler har vi nok af, og vi har lavet mos af 5 kg æbler, hvad vi skal bruge de resterende 50 kg, har jeg ingen anelse om!

2 kommentarer:

hillyand sagde ...

jeg ønsker dig/jer god løbetur, uh det er godt nok langt, nå men du har jo træet flittig.
Det er jo godt også at kkende en svensk dreng, ja og så med navnet Emil, det kan vi jo godt lide.

Camilla sagde ...

Tak for det -vi glæder os til at løbe gennem Sthlm, med en masse tilskuer. Men også til at det er overstået!